Історія

Серед усіх шкіл Вінниці середня загальноосвітня школа №2 посідає особливе місце. По-перше, знаходиться вона в самому центрі міста, на розі вулиць Соборної та Хлібної (раніше Поштова і Хлібна) біля Центрального парку культури і відпочинку. Триповерхова будівля, зведена у 1900-1901 роках архітектором Артиновим і добудована у 1936 році (третій поверх), є справжньою окрасою міста над Бугом вже більше ста років. Шуміли революційні бурі, гриміли війни, змінювалися державні уклади, а вона стоїть і кличе срібним дзвоником нові покоління школярів.

Test_image

Її історія почалася з того, що на клопотання міської влади попечитель Київського навчального округу повідомив про “Высочайшее Повеление Государя Императора от 29 апреля 1900 года об открытии в Виннице женской гимназии” (№5166). Спочатку у найманому приміщенні з дванадцятьох кімнат (будинок отця Якубовича, на розі вулиць Театральної і Торгової), а з вересня 1901 року у власному будинку жіноча гімназія розпочала свою роботу. Міністерська гімназія утримувалася із оплати за вивчення обов’язкових дисциплін і доплат міської управи, а необов’язкові дисципліни оплачувалися батьками в тому обсязі, за який можна було винаймати викладачів для навчання. У гімназії діяли бібліотека і буфет, котрих гімназисток по черзі обслуговували батьки. Тут навчалися діти вінницької еліти, але були дівчатка і зі звичайних сімей.

Щодо змісту і форм навчання, то патріарша міська школа пережила набагато більше змін, ніж інші, сучасніші школи. Від жіночої гімназії учительським класом через реформації і деформації (коли з неї утворили за радянських часів навіть семирічку), СЗОШ №2 знову стала гімназією. За програмою в гімназії передбачається поглиблене вивчення 3-4 іноземних мов, літератури, розширений курс історичних суспільних дисциплін, цикл предметів загальнорозвиваючого плану: етика, логіка, риторика, ритміка, основи психоло


Test_image_02До такої реконструкції змісту роботи закладу колектив готувався завчасно, впроваджуючи в навчально-виховний процес елементи новітніх технологій та методів продуктивного навчання й виховання. Серед них – проблемне і розвиваюче навчання, а також розвиваюче, навчання на основі розв’язування задач, ігрові методи та технології рівневої диференціації, особистісно-зорієнтованого навчання, інтерактивні методи та прийоми.гії людини, екологія.

Творчі здібності дітей реалізуються у гуртках, літературній студії, при клубі “Любисток” створено театральну студію, випускається “Альманах поезії” поетів-початківців. Популярні центри “Етикет”, “Подруга”, школа правових знань. Голови центрів входять до президентської ради школи, на засіданнях якої, власне, і вирішують всі питання шкільного життя. Тут координується робота тематичних центрів, планується проведення всіх позакласних заходів, народжуються цікаві та нестандартні ідеї, які реалізуються при підтримці вчителів та адміністрації. Результатом кропіткої роботи педагогів та їх учнів є велика кількість перемог та призових місць на міських, обласних та Всеукраїнських олімпіадах та конкурсах.

Крім втілення новітніх технологій та методик навчання, в гімназії проведена апробація авторської програми виховання, розрахованої на весь час перебування учня в навчальному закладі. Автори програми намагалися допомогти класним керівникам практично наблизити процес виховання до умов навчального закладу, до нашого повсякдення, до конкретних перспектив розвитку школи.

Колектив школи-гімназії, досвідчені вчителі (серед них вчителі-методисти, старші учителі), давно вже готовий до якісних змін. Очолює колектив директор закладу Мріщук Володимир Петрович.

Сучасні вимоги до навчання передбачають високий рівень матеріально-технічної бази навчального закладу. Потребує її поліпшення і перша в місті гімназія. Це питання стоїть в центрі уваги Ради школи, її адміністрації, громадської організації владних структур міста. Спільними зусиллями усіх зацікавлених установ та організацій зроблено перші кроки у вирішення даної проблеми. Побудовано футбольний майданчик європейського стандарту, постійно вдосконалюється та поповнюється інформаційно-комп’ютерна база гімназії, збагачується книжковий фонд бібліотеки, оновлюється зміст внутрішкільного та зовнішнього вигляду будівлі. Педагогічний колектив, батьківська громадська організація “Любисток”, міська влада докладають зусиль для того, щоб перетворити школу-гімназію в навчальний заклад сучасного типу.