Шкільна організація

омбудсменів «Феміда»

ДИТЯЧИЙ ОМБУДСМЕН – ХТО ВІН?

 

З історії виникнення інституту омбудсмена

Чи знаєш ти, що спочатку система заснування органів, спрямованих на захист прав окремих осіб, розвинулась у Швеції, де в 1809 році був призначений перший у світі омбудсмен. За Швецією пішли Фінляндія (1919 рік), Данія (1955 рік) та Норвегія (1962 рік). Інститути омбудсмена існують лише в демократичних країнах. За даними на 1997 рік, такі структури запроваджені в 75 державах світу. Ці державні структури створені захищати права громадян, гарантувати належне здійснення державного управління та відповідальність з боку посадовців.

Омбудсмен[(від швед.ombudsman«представник»)— посадова особа, на яку покладаються функції контролю за дотриманням законних прав та інтересів громадян в діяльності органів виконавчої влади і посадових осіб. Офіційні назви посади в різних країнах розрізняються. На сучасному етапі посада омбудсмена існує в понад 100 країнах світу.

Дитячий омбудсмен(шкільний омбудсмен) – це представник учнівського колективу, діяльність якого спрямована  на захист і відновлення порушених прав учасників освітнього процесу.

Омбудсмен у школі:

  1. Неофіційна особа;
  2. Вирішує конфліктні ситуації;
  3. Стежить за дотриманням прав учнів, батьків, вчителів;
  4. Займається правовим захистом і вихованням.

Що може дитячий омбудсмен?

За допомогою омбудсмена, захист прав дітей у багатьох країнах, діти вперше отримали можливість самостійно подавати скарги про порушення їх прав. Серед низки проблем, з якими працює омбудсмен при розгляді індивідуальних скарг, виділяються такі:

  • погане ставлення до дитини в сім’ї;
  • всі види насильства;
  • проблеми в школі;
  • дискримінація дітей;
  • проблеми, що виникли в результаті розлучення батьків;
  • відсутність або обмеженість доступу до засобів масової інформації,
  • проблеми дітей, що живуть у закладах опіки або знаходяться в конфлікті з законом.

Мета роботи у школі:

1.Формування правового простору в освітньому закладі;

2.Забезпечення і захист прав учнів, батьків, учителів;

3.Вирішення конфліктних ситуацій у закладі з учасниками освітнього процесу

Шкільна організація омбудсменів «ФЕМІДА»

Координатором шкільної організації омбудсменів «ФЕМІДА» є Рябошапка Л.В., вчитель історії та правознавства.

Якщо ви вважаєте, що Ваші права, права Вашої дитини як учасника освітнього процесу були порушені – звертайтеся до ОМБУДСМЕНА!

 Якщо виникло нерозуміння між Вами, Вашою дитиною і учителем, класним керівником, адміністрацією школи – звертайтеся до ОМБУДСМЕНА!

 Якщо Вам потрібна правова консультація у рамках функціонування школи – звертайтеся до ОМБУДСМЕНА!

 Якщо Вам потрібна інформація про існуючі нормативні і гігієнічні вимоги до організації учбового процесу – звертайтеся до ОМБУДСМЕНА!

 Якщо Ви хочете внести пропозиції по удосконаленню і розвитку освітнього закладу – звертайтесь до ОМБУДСМЕНА!

 НАВІЩО В ШКОЛІ ПОТРІБНИЙ ОМБУДСМЕН?

ДІТЯМ

Почуття правової захищеності. Розуміння, що треба жити за правилами, що у інших людей теж є права і їх треба поважати.

БАТЬКАМ

Оскільки є вірогідність, що дитину скривдять або принизять, спокій в батьків зменшується.

УЧИТЕЛЯМ

Усвідомлення меж своїх повноважень. Можливість відстояти свої права, не вступаючи у відкритий конфлікт.

ШКОЛІ

Зміна самої атмосфери Встановлення гуманних стосунків партнерської співпраці.

Шкільний омбудсмен:

Родюк Аліна Ігорівна, учениця 9-В класу