Формування особистості відбувається не лише завдяки власній індивідуальності, але й через спілкування та взаємодію з іншими людьми. Проте вплив суспільства на людину може бути як позитивним, так і мати негативні вияви. Одним із негативних факторів є здійснення насильства над іншою людиною, приниження її гідності, знецінення, цькування або булінг.
Вияви агресивної поведінки й насильства однаково негативно впливають на поведінку жертви й агресора. Якщо не протистояти людям, які виявляють агресію, вони можуть відчути безкарність, і така поведінка для них може стати звичною у спілкуванні. Нетерпимість і дратівливість, характерні для підліткового віку, можуть згодом стати рисами характеру. Такі люди можуть використовувати агресію і насильство як зручний для них спосіб розв’язування будь-яких непорозумінь. Під час спілкування часто сперечаються, звинувачують інших у власних помилках, навмисно провокують співрозмовників на конфліктні ситуації.
У жертв агресії й булінгу може поглиблюватися відчуття образи, зростати невпевненість у собі, а відтак і складнощі у спілкуванні. Такі люди можуть згодом стати надто пасивними, мати низьку самооцінку, втратити здатність до самозахисту.
За результатами дослідження, проведеного Фондом ООН Юнісеф, 67% дітей в Україні у віці від 11 до 17 років стикалися з проблемою булінгу, а 24% дітей стали жертвами цього явища.
Тому дуже важливо навчитися протидіяти агресії та насильству. Одним із дієвих способів зниження кількості випадків насильства в освітньому середовищі є проведення систематичних просвітницьких заходів.
З 15 березня в закладі триває тиждень профілактики й протидії виявам агресії та булінгу в шкільному середовищі. Класні колективи проводять виховні години на тему: “Закони доброти” та “Викресли булінг зі свого життя”. Учні початкової школи працюють над створенням буклетів та малюнків про “Правила дружньої поведінки”. 5-6 класи проводять тренінгові заняття, розглядаючи “Казку про Скріпку”, а 7-9 класи розглядають таку небезпечну хворобу сучасного суспільства, як кібербулінг. Старшокласники опрацьовують нормативно-документальну базу, щоб викласти основні норми у вигляді пам’яток.
Люди мають право жити в середовищі без агресії та насилля, які не сприяють установленню доброзичливих стосунків серед однолітків. Це шкодить здоров’ю всіх учасників суперечки. Задля безпеки і збереження здоров’я важливо навчитися протидіяти агресивній поведінці й припиняти насилля.